Thursday, January 27, 2011

Mengurus masalah stres dan emosi dengan kaedah EFT

Salah satu kaedah atau teknik paling popular bagai mengurus stres dan emosi yang saya gunakan adalah dari aliran Meridian Tapping Technique (MTT) yang popular di dalam dunia psikologi energi iaitu Emotional Freedom Technique atau dikenali sebagai EFT.

EFT sangat terkenal sebagai satu method penyembuhan yang mudah, praktikal dan dinamik. Walaupun asalnya dibangunkan untuk mengatasi masalah kesihatan, bagaimanapun, keberkesanannya dalam mengatasi pelbagai masalah yang berkaitan psikologi minda dan emosi menyebabkan laedah ini menjadi salah satu method yang WAJIB diketahui oleh kebanyakan individu yang ingin membangunkan potensi diri, mencapai kejayaan, memperbaiki kesihatan dan pelbagai lagi fungsi lainnya.

Dalam keadaaan masalah gangguan mental dan emosi yang semakin meningkat naik hingga mula membimbangkan kerajaan, saya berpendapat kesedaran dan kaedah mampu guna ini adalah satu kaedah alternatif terbaik yang mampu dipelajari terutama oleh individu yang menghadapi pelbagai suasanan kehidupan moden yang mencabar.
Saya menjemput anda untuk mempelajari Terapi Minda-Emosi yang terkenal ini baik melalui klip video di YouTube, artikel di laman rasmi EFT, ebook percuma atau pilihan yang tepat adalah mengikuti workshop yang dianjurkan oleh AL QUDRAH.

Artikel Tambahan
Sumber : iluvislam.com
 Masalah mental adalah penyakit yang melibatkan gangguan pada fungsi otak yang boleh menyebabkan perubahan kepada proses pemikiran, perasaan dan tingkah laku seseorang yang mengakibatkan gangguan untuk menjalani aktiviti seharian dengan baik.

Kini, masalah mental menjadi salah satu ancaman utama kepada seluruh penduduk dunia dan penduduk Malaysia khususnya.

Daripada data yang diperoleh, sekurang-kurangnya seorang daripada sembilan penduduk di Malaysia mengalami sakit mental bermula daripada kemurungan sehingga ke tahap skizofrenia.

Golongan sakit mental merangkumi mereka yang gagal menyesuaikan diri dengan ketegangan dan gagal mengatasinya seperti masalah rumah tangga, ekonomi dan tekanan kerja.

Mereka yang gagal membuang tabiat merokok, meminum minuman keras, menghidu gam, mengambil dadah dan berjudi juga tergolong dalam pesakit mental.

No comments:

Post a Comment

Jemputan Program Latihan

Bagi Tuan/Puan yang berminat untuk menjemput saudara Amar Mahmood ke program atau sebarang aktiviti latihan bagi Organisasi dan kumpulan tertentu, Tuan/Puan boleh menghubungi nombor berikut : 012-6990793 atau email terus ke email beliau : amar_sukses@yahoo.com

Sekian, Terima Kasih
Admin