Wednesday, December 1, 2010

Kenapa "Whole Brain Method"?



Ya….melalui workshop terkini yang akan saya kendalikan (sila klik banner di atas untuk maklumat lanjut), saya akan membimbing dan menunjukkan kepada anda rahsia dan kemampuan yang dimiliki oleh otak dan minda manusia.

Jika kebanyakan individu lebih kerap mengaktifkan kekuatan komponen tertentu yang dimiliki oleh otak, secara holistiknya; otak sebenarnya akan mencapai potensi yang terbaik saat ia digunakan secara seimbang atau dipanggil "whole brain synchronization".

Allah swt menciptakan manusia dengan sepasang tangan , sepasang kaki, sepasang mata dan pelbagai lagi ciptaan tubuh manusia yang mempunyai sepasang organnya. Otak juga tidak terkecuali mempunyai pasangannya. Iaitu dikenali sebagi otak kiri dan otak kanan.

Untuk mencapai kekuatan yang dimilikinya, otak perlulah dibangunkan kedua-dua belahannya. Cuba anda bayangkan bagaimana jika HANYA sebelah tangan sahaja digunakan ketika kita mengangkat sesuatu barang atau nagaimana jika kaki digunakan hanya sebelah kaki sahaja setiap kali kita berjalan?

Sudah tentu menggunakan kedua-duanya belah organ tersebut secara serentak lebih baik dan berkesan.

Begitu juga otak kita. Malahan, kebanyakan dari kita  menggunakan secara dominan hanya sebelah komponennya tanpa mengetahui kaedah dan teknik yang betul untuk mencapai keseimbangan otak tersebut. Malah kebanyakan kursus dan seminar tentang kuasa minda banyak tertumpu dan  menekankan potensi dan kemampuan otak yang tertentu tanpa menerangkan sisi otak yang lain.

Ini menyebabkan kebanyakan pengamal tidak mengetahui struktur dan komponen otak dengan baik. Malahan ia juga mampu memberi kesan negatif jika ketidakseimbangan pada otak berlaku.

Kerana itulah kita dapati masalah stres dan gangguan emosi banyak berlaku kepada manusia moden kerana ketidakseimbangan pada komponen otak mampu memberi kesan jangka masa panjang kepada kesihatan otak dan minda secara keseluruhannya. Malahan potensi otak juga tidak akan mencapai kekuatan sebenarnya.

Melalui modul latihan “Whole Brain Method” ini, saya menekankan tentang kepentingan kita mencapai keseimbangan otak supaya potensi yang dimiliki mampu dijana dan diperkasakan.

Peserta bukan hanya ditekankan kepada kaedah dan teknik membangunkan kedua-dua belahan otak, tetapi Anda juga akan didedahkan  dengan tips-tips mudah yang perlu diketahui supaya kesihatan otak dapat dipelihara, dan seterusnya prestasinya akan meningkat; justeru memberi implikasi positif terhadap kualiti dan perjalanan anda mencapai kejayaan dan kemakmuran.

Anda dijemput menyertai workshop ini yang julung kali menekankan pendekatan yang holistik dalam membangunkan kemampuan tidak terbatas otak dan minda Anda.

Sila klik pada banner (iklan) yang terdapat di atas untuk maklumat lanjut workshop ini!

2 comments:

  1. nama saya dewi Setiana, pemilik ladang ternakan ayam di bandar surukarta, yang setia Islam khusus. Adakah anda putus asa atau kecewa? Anda kesal pernah memulakan perniagaan? Adakah anda menghadapi masalah? atau anda hanya mendapat melalui kegagalan perniagaan? anda mahu berhenti proses keusahawanan? anda ingin meletakkan perniagaan anda dan kembali ke sekolah untuk mendapatkan ijazah? i adalah mangsa semua cabaran ini, Jika salah satu syarat di atas berkenaan dengan anda, maka saya mempunyai beberapa nasihat untuk anda, membina perniagaan yang pasti bukan satu tugas yang mudah ia adalah satu proses yang kebanyakan orang takut cabaran yang terlibat dan itulah mengapa ramai orang lebih suka menyimpan pekerja mereka untuk mengambil langkah berani untuk memulakan perniagaan anda sendiri anda telah benar-benar membuktikan keberanian anda membina perniagaan yang berjaya dari awal hanya kira-kira surmounting cabaran, tidak lebih, tidak kurang apa-apa usahawan yang berjaya mempunyai perjalanan yang lancar untuk bahagian atas dan tidak akan menjadi satu cabaran, kekecewaan dan kegagalan akan sentiasa berada di sana tetapi bagaimana anda mengendalikan mereka yang menentukan sama ada anda akan berjaya atau tidak ramai orang yang mengatakan bahawa mereka adalah pinjaman semua palsu, saya adalah seorang mangsa yang con untuk 9 bulan. Saya rasa hidup saya sudah berakhir dan perniagaan ke bawah supaya saya melawat tapak pengumuman pinjaman, dan saya datang di suatu kumpulan yang besar, Puan Emiliana, Ketua Pegawai Eksekutif kewangan global syarikat pinjaman terhad, syarikat pinjaman pinjaman dunia terkemuka di seluruh asia benua, mereka mengiklankan kredit dan saya mengambil iman dan memohon pinjaman daripada Rp450,000,000.00 setelah mengisi borang dan semua proses yang telah dilakukan, saya telah diminta untuk mendapatkan dokumen perjanjian pinjaman saya, dan selepas i mendapatkan dokumen perjanjian pinjaman saya, untuk kejutan terbesar saya. Dia memberikan saya pinjaman berjumlah saya untuk pinjaman Rp450,000,000.00 dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 2% dan walaupun tanpa cagaran, tanpa penjamin dan tiada yuran pendaftaran untuk kejutan terbesar saya bersedia pinjaman saya diluluskan dalam masa kurang daripada dua jam saya mempunyai wang dalam saya akaun tanpa what- apa masalah sebab mengapa saya membuat pengakuan ini hingga ke hari ini kepada rakan-rakan Indonesia saya, kerana dia berubah semua kesedihan saya kegembiraan dan ketawa rakan-rakan Indonesia saya, dia adalah Allah yang diturunkan kepada membantu saya untuk memberi keterangan hari ini bahawa anda memanggil abang saya dan kakak saya dan anda akan berpuas hati dengan kehidupan lagi dan semua hidup saya, saya akan menjadi sangat greatfull untuk syarikat-syarikat pinjaman hubungan Puan Emiliana, anda boleh menghubungi Puan Emiliana untuk pinjaman anda melalui e-mel beliau: emilianawilson111@gmail.com
     
    dan mendapatkan pinjaman hari ini anda juga boleh menghubungi saya di (setianadewi2020@gmail.com) anda juga boleh menghubungi saya dian rakan Irawati yang memperkenalkan saya kepada ibu Emiliana melalui e-mel: (irawatidianna@gmail.com),
     dia adalah orang yang meyakinkan saya untuk membayar yuran saya apabila saya bimbang bahawa ia mungkin menjadi salah satu penipu internet tetapi kasih sayang di kalangan semua pemberi pinjaman kredit masih seseorang yang mengambil berat apa-apa yang tidak pergi ke pemberi pinjaman dalam talian, mencari yang geniue syarikat pinjaman Kiranya Dia, Allah membantu kita semua sekali lagi menangani Puan Emiliana di email: emilianawilson111@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well he ended up being a success man and i love him so much. My father, my teacher, my brother, my favorite person.

      Delete

Jemputan Program Latihan

Bagi Tuan/Puan yang berminat untuk menjemput saudara Amar Mahmood ke program atau sebarang aktiviti latihan bagi Organisasi dan kumpulan tertentu, Tuan/Puan boleh menghubungi nombor berikut : 012-6990793 atau email terus ke email beliau : amar_sukses@yahoo.com

Sekian, Terima Kasih
Admin