Monday, December 20, 2010

Meridian Tapping Techniques (MTT)

Menjelang kedatangan tahun 2011 ini, saya akan memberi perhatian kepada beberapa subjek yang menjadi pilihan pengkhususan saya terutama di dalam bidang pembangunan diri ini.

Melihat situasi dan suasana terkini, saya mendapati beberapa subjek penting kurang diberi perhatian dan dipertengahkan oleh kebanyakan Trainer atau Jurulatih di dalam bidang latihan.

Sebagai seorang pengamal dan peminat kaedah pembangunan diri yang holistik, saya merasakan bahawa penekanan beberapa elemen penting perlu dititikberatkan supaya pembangunan diri yang lebih berkesan dapat diperolehi.

Maka, mulai tahun depan saya akan mengendalikan secara lebih kerap beberapa modaliti terutama dua subjek kegemaran saya iaitu dari aliran pembangunan minda dan emosi. Bagaimanapun saya akan memilih pendekatan yang agak asing di sini tetapi kerap saya sebut di dalam kebanyakan penulisan saya iaitu pendekatan psikologi energi (Energy Psychology).

Salah satu method yang akan saya kembangkan adalah dari aliran Meridian Tapping Techniques (MTT) iaitu teknik ketukan titik meridian yang dikembangkan dari  teknik Thought Field Technique (TFT) dan Emotional Freedom Techique (EFT).

Kaedah ini memang sudah menjadi sebahagian modul wajib yang kerap saya kendalikan di beberapa bandar besar.

Insya Allah, saya akan menulis secara lebih kerap tentang kenapa saya memilih subjek ini dan kenapa ia penting di dalam suasana kehidupan yang semakin mencabar terutama di dalam proses kita membangunkan potensi kemampuan kita.

bagi yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang modul latihan yang saya kendalikan, sila hubungi talian berikut : 016-2488106

No comments:

Post a Comment

Jemputan Program Latihan

Bagi Tuan/Puan yang berminat untuk menjemput saudara Amar Mahmood ke program atau sebarang aktiviti latihan bagi Organisasi dan kumpulan tertentu, Tuan/Puan boleh menghubungi nombor berikut : 012-6990793 atau email terus ke email beliau : amar_sukses@yahoo.com

Sekian, Terima Kasih
Admin