Sunday, January 31, 2010

EFT @ Emotional Freedom Tech (part 2)

EFT @ Emotional Freedom Tech (part 2)
Jul.18, 2007 in Kuasa Minda/Kekuatan Otak, Psikologi Sukses, Terapi dan Psikologi Energi

Sebenarnya, terdapat beberapa kaedah atau method yang boleh digunakan untuk anda melepaskan (release) atau membuang (let go) kepercayaan yang negatif atau emosi negatif yang masih anda bawa di dalam minda dan diri anda. Selain EFT , Sedona Method juga adalah satu kaedah yang sangat berkesan dan telah mendapat kredit dari Guru2 self help seperti Jack Canfield, Joe Vitale, Deepak Copra dan lain-lainnya.

Tetapi, saya hanya akan menyentuh teknik yang amat praktikal dan saintifik yang telah saya amalkan iaitu EFT.

Dibangunkan oleh Gary Craig seorang Stanford Engineer (rujuk www.emofree.com) dengan mengatakan :

“Semua sebab dari emosi negatif adalah akibat dari gangguan sistem energi (tenaga) di dalam tubuh badan manusia” Beliau membangunkan kaedah ini dari kaedah Though Field Therapy (TFT) yang telah dijumpai oleh seorang therapist dan ahli psikologis iaitu Dr. Roger Callahan.Melalui kajian yang telah dibuat, 60% dari mereka yang menggunakan EFT pada kali pertama telah dapat melepaskan (release) emosi negatif dan “merasa sesuatu yang penting telah berubah” pada kesihatan dan kehidupan mereka. Sementara 20% lagi dapat merasa perubahan semakin baik dan terus mempraktiskan kaedah ini untuk mendapatkan manafaat dari method ini. Cuma portion kecil sahaja yang memerlukan terapi dari konsultan atau Master Therapist untuk memulihkan kondisi kehidupan mereka.

Kaedah ini terbukti telah membantu melalui Mind/Body Healing tech yang sangat berguna untuk penyakit fizikal, mental (trauma, fobia- penyakit psikologi), masalah masalah kehidupan seperti kegagalan, kesempitan dan pelbagai lagi testimoni yang telah diperolehi dari pengamalnya di seluruh dunia.

Kaedah ini menggunakan aliran acupuncture dan energy psikologi sebagai asas kepada penggunaannya.

Di Malaysia, kaedah ini masih baru tidak seperti di Barat yang telah menggunakannya dengan sangat meluas sebagai alternatif membaiki kehidupan manusia setiap hari.

No comments:

Post a Comment

Jemputan Program Latihan

Bagi Tuan/Puan yang berminat untuk menjemput saudara Amar Mahmood ke program atau sebarang aktiviti latihan bagi Organisasi dan kumpulan tertentu, Tuan/Puan boleh menghubungi nombor berikut : 012-6990793 atau email terus ke email beliau : amar_sukses@yahoo.com

Sekian, Terima Kasih
Admin