Sunday, January 31, 2010

Pusat Peyimpanan atau Pengeluaran?

Pusat Peyimpanan atau Pengeluaran?
Jul.11, 2007 in Kuasa Minda/Kekuatan Otak, NLP

Stor hanya mampu memberi hasil sewa yang kecil tetapi stor yang sama boleh mendapat pendapatan yang besar dengan menjadi pusat pengeluaran.
Faham kah anda “statement” di atas? Jika di rumah anda terdapat satu bilik atau stor yang hanya digunakaan untuk menyimpan barang, ia hanya mampu untuk di sewa dengan harga yang murah.

Tetapi jika anda menggunakan bilik tersebut untuk menghasilkan sesuatu atau menggeluarkan sesesuatu hasil, nilai yang anda terima adalah sangat besar.

Oleh itu, otak manusia tidak sepatutnya hanya berfungsi sebagai tempat menyimpan maklumat atau pengetahuaan. Menggunakan otak seperti bilik untuk menyimpan barang tidak ubah menjadikannya seperti fungsi sebuah stor. Tidak guna berapa banyak pekara yang anda belajar, tetapi jika anda hanya menyimpan di dalam otak anda seperti sebuah stor simpanan, ia hanya memberikan hasil yang sangat sedikit kepada anda.

TETAPI, anda hanya boleh menjadi kaya atau mendapatkan hasil yang sangat besar jika anda mengunakan otak sebagai pusat pengeluaran (production). Dengan menggunakan ilmu atau maklumat pengetahuaan yang telah dipelajari, anda boleh mengeluarkankan sesuatu hasil atau “result” yang berguna kepada manusia, maka anda akan mendapat pendapatan yang sangat besar.

Moralnya; Anda tidak akan sukses dengan apa yang anda tahu; anda hanya akan sukses dan menjadi kaya hasil dari apa yang anda lakukan dengan pengetahuaan yang anda tahu itu.

Amar Mahmood x++
P.S : Tips ini diperolehi dari M.R. Kopmeyer

No comments:

Post a Comment

Jemputan Program Latihan

Bagi Tuan/Puan yang berminat untuk menjemput saudara Amar Mahmood ke program atau sebarang aktiviti latihan bagi Organisasi dan kumpulan tertentu, Tuan/Puan boleh menghubungi nombor berikut : 012-6990793 atau email terus ke email beliau : amar_sukses@yahoo.com

Sekian, Terima Kasih
Admin