Sunday, January 31, 2010

Emosi Tentang Wang

Emosi Tentang Wang
Jul.05, 2007 in Kuasa Minda/Kekuatan Otak, Metafizik, Terapi dan Psikologi Energi

Apakah yang anda rasakan apabila anda berhadapan dengan soalan tentang wang atau kekayaan??

Cuba anda tutup mata anda dan tarik nafas dalam tempoh yang konsisten. Lepaskan nafas tersebut bersertakan dengan ketenangan yang anda ciptakan sendiri. Selepas itu,bayangkan anda ditanyakan suatu soalan seperti diatas. Apakah yang akan anda rasa atau apakah perasaan yang timbul apabila anda memikirkan tentang wang? Anda perlu bersikap ikhlas terhadap diri anda ok.

Di bawah ini saya berikan beberapa perasaan yang saya rasa anda tentu pernah atau alami sendiri.

Aku rasa kesempitan atau terhalang-halang.
Aku tak percaya yang aku akan mendapat kekayaan atau aku boleh lakukannya (tak yakin atau ada keraguan)
Aku rasa pening bila fikirkan duit nie.
Aku tidak mempunyai modal yang mencukupi atau belum mempunyai wang tunai lagi.
Aku macam tak berapa konsisten, tak boleh fokus atau teragak agak lagi.
Aku rasa susah hati betul.
Aku tak mempunyai masa.
Aku risau dan nervous sedikit.
Aku tak bertindak lagi.
Aku rasa takut.
Aku tak berapa yakin dengan kemampuan aku sendiri.
Aku ada banyak hutang lagi.

Dan pelbagai lagi perasaan emosi kita terhadap wang atau kekayaan. Saya tidak mahu anda mempersalahkan diri anda jika anda berasa demikian. Ini kerana anda telah disetkan atau diprogramkan secara unconscious di dalam minda anda tentang apa yang telah anda pelajari di sepanjang perjalanan hidup anda.

Sebenarnya, ini adalah jawab besar kenapa ramai manusia masih gagal dapat menarik wang atau kekayaan ke dalam hidup mereka. Tanpa kita sedari, kita sebenarnya telah menggunakan kekuatan minda atau kuasa minda untuk mengaplikasikan “law of Attraction” (Hukum Tarik Menarik- sila baca dari blog2 kuasa minda yang lain) untuk menarik apa yang kita sebenarnya secara TIDAK SEDAR ke dalam kehidupan kita.

Suka atau tidak suka anda telah menggunakan kekuatan atau kuasa minda atau kekuatan fikiran untuk mendapatkan apa yang kita fokuskan…ingat ye YANG KITA FOKUSKAN. Jadi sebenarnya kita telah tanpa sedari telah memfokuskan pada pekara-pekara yang negatif terhadap apa yang sebenarnya kita inginkan.

Kerana itu, jangan terkejut jika ramai pengamal-pengamal kuasa minda mahupun “positive thinking” masih gagal mendapatkan apa yang mereka inginkan.

Jawapanya adalah ramai dari kita HANYA PANDAI MENLIHAT APA YANG KITA TIDAK INGINKAN DAN TIDAK MAHU MENYATAKAN APA YANG SEBENARNYA KITA INGINKAN!
“Here’s the secret: The trick is in turning every one of your complaints around to something you DO want. Start focusing on where you want to go, not where you were or where you are.”
-Joe Vitale

“Man is a magnet, and every line and dot and detail of his experience come by his own attraction.
Elizabeth Towne 1906

Tips : Selalu katakan YA kepada duit.

Ramai orang selalu akan menolak bila sesorang rakan atau rakan kerja ingin membayarkan makanan anda atau memberi hadiah kepada anda.

Pernahkah anda katakan begini apabila seseorang ingin membayar “lunch” anda; “tak pe2 nanti aku bayar sendiri lah”

Anda tukar kepada ; “ Terima kasih, gembira hati aku”

So, macam mana…boleh buat tak..?
YES! ..I FEEL GOOD ABOUT MONEY!!!

No comments:

Post a Comment

Jemputan Program Latihan

Bagi Tuan/Puan yang berminat untuk menjemput saudara Amar Mahmood ke program atau sebarang aktiviti latihan bagi Organisasi dan kumpulan tertentu, Tuan/Puan boleh menghubungi nombor berikut : 012-6990793 atau email terus ke email beliau : amar_sukses@yahoo.com

Sekian, Terima Kasih
Admin