Sunday, January 31, 2010

Sains Minda

Sains Minda
Jul.24, 2007 in Kuasa Minda/Kekuatan Otak, NLP

Seperti yang telah saya terangkan pada post sebelum ini, mempelajari sains minda adalah seperti mempelajari bagaimana mengendalikan diri dan tubuh badan anda sendiri. Anda akan memahami bagaimana berkomunikasi dan memberi arahan kepada diri anda. Bayangkan diri anda sebuah kapal yang sedang belayar, sedah semestinya diri anda yang sebenarnya adalah nahkoda yang akan memandu kapal tersebut. Nahkoda mestilah tahu bagaimana mengendalikan kapal tersebut. Di manakah lokasi yang ingin dituju?..bukan begitu? Jika tidak , ombak dan angin yang bertiup akan membawa kapal itu kearah yang tidak diingini.

Kerana itu, mempelajari ilmu minda ini sangat berguna kerana anda akan dapat menguruskan diri dan perjalanan kehidupan diri anda sendiri. Gunakan komunikasi yang betul dan teknik yang betul untuk meyampaikan arahan kepada diri anda. Bila anda telah mula menguasai ilmu ini, anda tak akan runsing untuk menghadapi perjalanan kehidupan anda.

No comments:

Post a Comment

Jemputan Program Latihan

Bagi Tuan/Puan yang berminat untuk menjemput saudara Amar Mahmood ke program atau sebarang aktiviti latihan bagi Organisasi dan kumpulan tertentu, Tuan/Puan boleh menghubungi nombor berikut : 012-6990793 atau email terus ke email beliau : amar_sukses@yahoo.com

Sekian, Terima Kasih
Admin