Sunday, January 31, 2010

Kuasa Minda :Berkomunikasi Dengan Minda Anda (part2)

Kuasa Minda :Berkomunikasi Dengan Minda Anda (part2)
Jul.27, 2007 in Kuasa Minda/Kekuatan Otak, NLP

Affirmasi atau kata-kata yang ditujukan pada diri sendiri adalah satu lagi teknik yang berkesan untuk tujuan berkomunikasi dengan minda atau mental anda. Ia adalah suatu cara yang mudah dengan mengulang-ulang matlamat atau keadaan yang diingini atau suatu kepercayaan yang baru supaya melekat ke dalam minda separa sedar.

Ia juga boleh di gunakan dengan cara menulis , menyebut perkataan secara lisan atau di dalam mental, mendengar dari pihak lain sehingga saranan atau pernyataan itu tetap di dalam minda separa sedar.

Terdapat beberapa teknik affirmasi iaitu saranan diri atau kata kepada diri sendiri secara sedar, auto hipnosis iaitu saranan atau affirmasi yang diucapkan dalam keadaan separa sedar atau biasanya di tahap gelombang alpa. Satu lagi di panggil hetero-hipnosos iaitu ucapan kata-kata dari pihak ketiga.

Perkataan yang dikatakan pada diri anda baik oleh diri kita sendiri, orang lain dan persekitaran anda jika di ulang-ulang akan menjadi kepercayaan minda yang menyimpannya. Kerana itu, jika anda ditegur yang muka anda kelihatan tidak sihat atau seperti orang sakit secara berulang-ulang maka anda tentu akan mula merasai kesan terhadap kata2 tersebut seperti anda merasa tidak sihat atau sedap badan.

Amar Mahmood x+
Rahsia Minda Jutawan

No comments:

Post a Comment

Jemputan Program Latihan

Bagi Tuan/Puan yang berminat untuk menjemput saudara Amar Mahmood ke program atau sebarang aktiviti latihan bagi Organisasi dan kumpulan tertentu, Tuan/Puan boleh menghubungi nombor berikut : 012-6990793 atau email terus ke email beliau : amar_sukses@yahoo.com

Sekian, Terima Kasih
Admin