Sunday, January 31, 2010

Ubat Padam Memori Buruk

NEWS : UBAT ‘PADAM’ MEMORI BURUK
Jul.09, 2007 in Info, News & Umum, Kongsi Informasi, NLP

Berita Minggu (8/07/07), mencatatkan sekumpulan penyelidik Universiti McGil di Kanada kini dalam proses menghasilkan sejenis ubat baru yang didakwa mampu membantu individu memadamkan kenangan atau pengalaman buruk.

Teknik ini membolehkan pakar psikiatri mengganggu aliran biokimia bagi tujuan mengingati semula peristiwa yang sudah berlaku.. Ubat tersebut perlu digunakan bersama terapi bagi membantu individu, khususnya mangsa trauma melenyapkan pengalaman pahit.

Sebenarnya, apa yang ingin saya kongsi disini adalah berkenaan suatu situasi yang sedang sihadapi oleh ramai orang di zaman moden ini. Kita semakin dihempit oleh pelbagai kenangan buruk atau peistiwa yang sentiasa mengganggu kehidupan kita dan selagi kita tidak berjaya menghilangkan memori buruk tersebut ia akan sentiasa menghantui kehidupan kita.

Kerana itu, kajian telah dijalankan untuk mencari penyelesaian kepada masalah tersebut.

Tetapi tahukah anda , teknologi minda telah mempunyai pelbagai teknik yang mampu membuang segala memori yang sentiasa menghantui mangsa-mangsa trauma mahupun masalah mental yang sedang mereka hadapi. Teknik2 seperti hypnosis, NLP, meditasi teknik dan beberapa lagi aliran telah mampu menghasilkan keputusan yang memberangsangkan kepada mangsa tersebut.

Bagaimanapun ,terbaru EFT atau Emotional Freedom Techniques semakin mendapat tempat dalam menangani pelbagai masalah memori atau menghapuskan emosi buruk atau negatif yang menjadi penghalang kepada kehidupan mangsa trauma. Teknik yang di perkenalkan oleh Gary Craig telah menjadi fenomena baru dalam aplikasi yang bukan sahaja berjaya menghilangkan atau memulihkan mangsa trauma seperti rogol, kecurian, pergaduhan, ketakutan tempat tinggi (gayat), atau perbagai lagi masalah trauma tetapi, teknik ini juga sangat berkesan dan mencatatkan peratusan pemulihan sehingga 90% kejayaan kepada masalah manusia untuk mencapai kejayaan, kekayaan dan kemakmuran. Malahan kebanyakan pemulihan dapat dilakukan pada terapi yang pertama iaitu hanya sekitar 5 minit sahaja.

Laman webnya –www.emofree.com telah mencatatkan antara 5 web paling ramai dilawati baru-baru ini. Terkini, sebuah dokumentasi diterbitkan berasaskan kejayaan buku ‘The Secret” yang menyokong EFT sebagai rahsia disebalik ‘The Sectret” atau dipanggil “Secret of The secret”.

Jika anda ingin tahu lebih lanjut teknik ini, selalulah berkunjung ke blog ini kerana saya sedang giat membentuk kelompok EFTer di Malaysia bersama2 beberapa rakan Trainer seperti Katrina Sin.

Sila email (amar_sukses@yahoo.com) kepada saya jika anda berminat untuk mendapat penjelasan atau menghadiri workshop yang pertama kali akan diadakan dalam bahasa melayu tidak lama lagi.

Amar Mahmood
EFT Practitioner CC
Malaysia



P.S : Tahukah anda kegagalan, kemiskinan dan kesempitan kehidupan adalah satu penyakit atau trauma yang paling ramai dihadapi oleh penduduk di dunia? Selagi anda tidak menyembuhkan atau memulihkan “penyakit’ ini,anda akan sentiasa menghadapi trauma tersebut. Penyakit ini sebenarnya tersembunyi (unconscious) tanpa anda sedari di dalam diri anda. Selagi anda tidak membuang penyakit tersebut selagi itu, anda akan sentiasa menanggung kesan penyakit tersebut…fikir-fikirkan lah.

No comments:

Post a Comment

Jemputan Program Latihan

Bagi Tuan/Puan yang berminat untuk menjemput saudara Amar Mahmood ke program atau sebarang aktiviti latihan bagi Organisasi dan kumpulan tertentu, Tuan/Puan boleh menghubungi nombor berikut : 012-6990793 atau email terus ke email beliau : amar_sukses@yahoo.com

Sekian, Terima Kasih
Admin